Säljtips

Här har vi samlat tips och idéer som hjälper er försäljning.

När ni har loggat in på Mina sidor hittar ni säljmaterial att ladda ner ochen folder för klassen/laget.

Besök släkt och vänner

Börja besöka människor du känner väl, exempelvis släkt och föräldrars vänner. Alla använder vi papper! Flera av dina släktingar och bekanta vill säkert hjälpa dig.

Sociala medier

Besök era kunder dygnet runt. Många använder sig idag av föreningens/ klassens sida på Facebook och instagram. Ett väldigt effektivt sätt att sälja och nåut till era kunder.

Sälj på föräldrars och bekantas arbetsplatser

Låt dina föräldrar och bekanta hjälpa till genom att sälja på arbetsplatsen.

Besök dina grannar

Att besöka sin grannar är också ett bra alternativ. Besök det närmaste grannarna eller varför inte hela området.

Ta upp beställningar på klubbdagar, matcher och andra aktiviteter inom föreningen eller klassen.

När alla är samlade så är det ett perfekt tillfälle att ta upp beställningar. Ni kan kanske ha en beställningssedel i kiosken?

Läs på om produkterna

Att veta vad man säljer hjälper alltid till! Ni kan lätt ladda ner våra beställningssedlar för att hantera försäljningen smidigt men också för information.

Sälj till företag direkt eller så hjälps vi åt!

Varför inte erbjuda alla företagare ni känner att köpa papper direkt av er eller vid större order kan vi leverera direkt från oss. Vi hjälper till med faktureringen eller så använder ni er av vår kvittomall för företag.

Några bra säljargument

• Berätta erat mål och vad pengarna skall gå till
  • Berätta att det är smidigt och att dem slipper bära hem pappret från affären
  • Inte dyrare än i butiken
  • Levererar till dörren
  • Tillverkas i Sverige – Serla är miljömärkt!

Så här mycket tjänar ni!

Här kan ni räkna ut hur mycket ni tjänar på er försäljning. Summan baseras på snittförtjänsten per såld säck.

Er förtjänst blir  kr

Er förtjänst blir  kr